Webhost is failliet of reageert niet

Faillissement

Wanneer je een .nl domeinnaam naar ons toe wilt verhuizen omdat je geen contact krijgt met je huidige hostingpartij of als deze failliet is, dan zijn hier speciale procedures voor beschikbaar.

Indien je huidige hostingpartij failliet is, dan kan er in sommige gevallen een "tokenloze verhuizing" uitgevoerd worden door ons. Hiermee kunnen wij de verhuizing laten voltooien zonder token/autorisatiecode. Als je hier gebruik van wilt maken, kun je de verhuizing van de domeinnaam naar ons toe, aanmelden op de normale manier. Je kunt tijdens het aanvragen het veld voor de autorisatiecode leeg laten. Zodra je dat hebt gedaan kun je hierover contact met ons opnemen, en ons laten weten dat je een tokenloze verhuizing uit wilt voeren voor de domeinnaam.

Wij zullen dan contact opnemen met het SIDN en vragen of het faillissement van de hostingpartij waar je vandaan komt inderdaad is uitgesproken en vragen of wij de domeinnaam tokenloos kunnen verhuizen. Indien dat het geval is zullen wij dat direct voor je uitvoeren. Deze procedure heeft geen wachttijd, en de verhuizing zal dan ook direct voltooid worden.


Geen reactie van huidige hosting partij
?
Als je op geen enkele mogelijkheid meer in contact kan komen met je huidige hosting- partij, is dat erg vervelend! Indien dat het geval is, kunnen wij een escalatie -procedure aanvragen bij het SIDN.

Wanneer wij deze procedure opstarten, zal het SIDN contact proberen op te nemen met de huidige hostingpartij om de verhuistoken/autorisatiecode alsnog te verkrijgen. Omdat zij de situatie onderzoeken en de huidige hostingpartij ook de tijd willen geven om te reageren en/of alsnog de code toe te sturen, duurt deze procedure minimaal 5 werkdagen.

Om deze procedure op te kunnen starten, dient de verhuizing van de domeinnaam al bij ons aangevraagd te zijn. Dat kun je doen door een ongeldige verhuiscode zoals "Escalatieprocedure" in te vullen. LET OP! De tenaamstelling bij ons dient exact hetzelfde te zijn als bij de huidige hostingpartij. Als dat niet het geval is kunnen wij de escalatie niet laten voltooien. Ook hebben wij de volgende gegevens nodig om de escalatie procedure in gang te kunnen zetten:

  • Een duidelijke bevestiging van de houder van de domeinnaam, waarin de domeinnaam genoemd wordt en er een verzoek wordt gedaan tot het opstarten van een escalatieprocedure daarvoor.

  • De reden van de aanvraag voor het opstarten van de escalatieprocedure.

  • Indien het een bedrijfsregistratie betreft: kopie KvK van het bedrijf waarop de domeinnaam geregistreerd staat.

  • Kleurenkopie identiteitsbewijs van de houder van de domeinnaam (wanneer het een bedrijfsregistratie betreft, dient er een kopie identiteitsbewijs toegestuurd te worden van een van de personen welke in het kopie KvK vermeld staat).

 

 

Was dit artikel nuttig?