Correct versturen van e-mail

Mijndomein.nl heeft een striktere spamfilter om te voorkomen dat incorrecte uitgaande berichten verstuurd kunnen worden. Dit heeft invloed op berichten die verstuurd worden vanaf websites/scripts waarin een niet bestaand afzender e-mailadres is gebruikt.

Geldt dit ook voor mij?

Dit hangt ervan af of je gebruik maakt van een script op je website. Denk bijvoorbeeld aan een contactformulier, registratieformulier of een bestelformulier. Controleer in de instellingen van het betreffende formulier of de afzender van het uitgaande bericht is ingevuld en of het een bestaand e-mailadres is.

Bestaat je afzender-adres niet, maak deze dan alsnog aan. Een e-mailadres bij Mijndomein.nl kun je aanmaken vanuit jouw Mijndomein.nl-account, zie hiervoor: e-mailadres aanmaken.

Let er ook op dat de afzender vanuit jouw website een e-mail adres is onder jouw domeinnaam, dit voorkomt problemen met verificatie op basis van de afzender.

Dit geldt voor alle websites/scripts die gehost zijn op het Mijndomein.nl hosting platform.
Zorg er altijd voor dat jouw formulieren correct zijn ingesteld zodat deze ook correct kunnen blijven functioneren, zie hierover bijvoorbeeld Joomla e-mail instelling of WordPress e-mail instellingen.

 

Was dit artikel nuttig?