WordPress e-mail instellingen

Om meer controle over e-mail vanaf je website te krijgen kun je de plugin Post SMTP gebruiken.
Het gebruiken van deze plugin heeft een aantal voordelen:

  • Het houdt een uitgebreid logboek bij van de laatste 250 gestuurde e-mails.
  • Via het logboek kun je e-mails opnieuw laten sturen indien die niet aangekomen is.
  • Het bevat een test- en diagnose-hulpmiddel voor het oplossen van problemen.

Let op! Voor Webhosting Pakketten die na 24/10/2017 geactiveerd zijn gelden andere instellingen.
Op het nieuwe webhosting platform kan je de email versturen via onze SMTP servers:

  • Server: mail.mijndomein.nl
  • Poort: 587 met STARTLS
  • Authenticatie: gebruikernsnaam en wachtwoord van een bestaand e-mailadres.

Installatie

  1. Zoek binnen de WordPress admin pagina de plugin "Post SMTP" op en installeer deze.
  2. Ga daarna naar "Instellingen" => "Post SMTP"
  3. Start de wizard en gebruik de volgende instellingen:
    • Scherm 1

      E-mailadres: Vul hier het e-mailadres in die als afzender gebruikt moet worden.
      Let wel: dit moet een bestaand e-mailadres zijn.

      Naam: Vul hier de naam in die als afzender weergegeven moet worden in de e-mail.

      Screenshot_from_2017-04-24_11-42-54.png

    • Scherm 2

      Uitgaande Mail Server Hostname: 
      Voer hier "smtprelay" in

      Screenshot_from_2017-04-24_11-43-10.png

    • Scherm 3

      Socket: SMTP - smtprelay:587
      Authenticatie: Geen

      Screenshot_from_2017-04-24_11-43-47.png
  4. Eenmaal terug in het hoofdmenu, klik op "Een testbericht versturen". Voer hier een e-mailadres in en druk op "Volgende".

  5. Lukt het niet? Dan verschijnt er een logboek waarin het probleem beschreven staat.
    Kopieer dit logboek en stuur het naar onze helpdesk. Wij gaan dan voor je uitzoeken wat het probleem is.

Was dit artikel nuttig?