WordPress e-mail instellingen

Normaal gesproken kan WordPress zonder enige aanpassingen e-mail versturen. Geeft dit problemen of wil je meer controle over e-mail vanaf je website, dan kun je de plugin Postman SMTP gebruiken.

Het gebruiken van deze plugin heeft een aantal voordelen:

  • Het houdt een uitgebreid logboek bij van de laatste 250 gestuurde e-mails.
  • Via het logboek kun je e-mails opnieuw laten sturen indien die niet aangekomen is.
  • Het bevat een test- en diagnose-hulpmiddel voor het oplossen van problemen.

Installatie

  1. Zoek binnen de WordPress admin pagina de plugin "Postman SMTP" op en installeer deze.
  2. Ga daarna naar "Instellingen" => "Postman SMTP"
  3. Start de wizard en gebruik de volgende instellingen:
    • Scherm 1

      E-mailadres: Vul hier het e-mailadres in die als afzender gebruikt moet worden.
      Let wel: dit moet een bestaand e-mailadres zijn.

      Naam: Vul hier de naam in die als afzender weergegeven moet worden in de e-mail.

      Screenshot_from_2017-04-24_11-42-54.png

    • Scherm 2

      Uitgaande Mail Server Hostname: 
      Voer hier "smtprelay" in

      Screenshot_from_2017-04-24_11-43-10.png

    • Scherm 3

      Socket: SMTP - smtprelay:587
      Authenticatie: Geen

      Screenshot_from_2017-04-24_11-43-47.png
  4. Eenmaal terug in het hoofdmenu, klik op "Een testbericht versturen". Voer hier een e-mailadres in en druk op "Volgende".

  5. Lukt het niet? Dan verschijnt er een logboek waarin het probleem beschreven staat.
    Kopieer dit logboek en stuur het naar onze helpdesk. Wij gaan dan voor je uitzoeken wat het probleem is.

Was dit artikel nuttig?