Waarom vragen we verificatiegegevens
We vinden het natuurlijk erg belangrijk dat je Mijndomein-account veilig is en dat jij, als rechtmatige eigenaar (of diegene die wettelijk gezien bevoegd is), weet wat er gebeurt of beslist wat er gebeurt. Dat betekent dat we strikt moeten omgaan met de regels en daarom om verificatiegegevens vragen. We begrijpen dat het in sommige situaties vervelend kan zijn als je deze documenten moet doormailen, maar we moeten dit doen om te voorkomen dat er een onrechtmatige handeling plaatsvindt in of met je Mijndomein-account.
De documenten waar we om vragen worden ook alleen in behandeling genomen wanneer ze van de rechtmatige en huidige eigenaar, een curator of van erven afkomen.
Welke verificatiegegevens vragen we aan je?
Particulier account:
1. Een duidelijke kleurenkopie ID (voor- en achterzijde) of paspoort. Je kan hiervoor gebruik maken van de officiële app van de Rijksoverheid KopieID welke je kunt downloaden in de App store , de Google Play Store of de Windows Phone op je mobiel. Inscannen mag ook maar gebruik dan deze officiële richtlijnen.
Op jouw ID of paspoort moeten wij naam en documentnummer 2 maal kunnen controleren. Zorg er voor dat dit duidelijk dubbel zichtbaar is op je kopie.
Wij accepteren geen rijbewijs.
Bedrijfsaccount
1. Een duidelijke kleurenkopie ID (voor- en achterzijde) of paspoort. Je kan hiervoor gebruik maken van de officiële app van de Rijksoverheid KopieID welke je kunt downloaden in de App store , de Google Play Store of de Windows Phone op je mobiel. Inscannen mag ook maar gebruik dan deze officiële richtlijnen.
Op jouw ID of paspoort moeten wij naam en documentnummer 2 maal kunnen controleren. Zorg er dus voor dat dit duidelijk dubbel zichtbaar is op je kopie.
Wij accepteren geen rijbewijs.
2. We vragen om een KvK nummer. Ook als een bedrijf al is uitgeschreven.
Indien je voor 1 januari 2013 al was uitgeschreven uit het KvK-handelsregister dan vragen we om een kleurenkopie voorzijde bankpas met de tenaamstelling en rekeningnummer waarmee de facturen uit je Mijndomein account betaald worden. Dit omdat wij voor 2013 geen gegevens meer bij de KvK kunnen opvragen.
Ook zijn er nog uitzonderlijke gevallen waarbij we om andere verificatiegegevens vragen zoals bij een faillissement of overname van een bedrijf.
Neem contact op met onze specialisten en we informeren je graag welke documenten wij in deze specifieke gevallen nodig hebben.
Kleurenkopie Paspoort:
Op de website van de Rijksoverheid vind je uitleg over
- Welke gegevens wij aan je mogen vragen:
Welke gegevens mag een organisatie aan mij vragen om fraude te voorkomen? - Welke markeringen je mag aanbrengen op de documenten:
Hoe voorkom ik fraude met mijn kleurenkopie ID?