Om e-mail bij ons te kunnen gebruiken heb je een domeinnaam nodig met een actief e-mail pakket.
Dit zit bij de volgende pakketten inbegrepen:
- E-mail pakket
- Webhosting pakket
- WordPress hosting pakket
- Websitemaker pakket
- Webshop pakket
- Log in op je Mijn account
- Bij 'Mijn producten' selecteer je de domeinnaam en klik je naast E-mail op 'Beheren'
- Klik op de knop 'E-mailadressen'. Kies voor 'E-mailadres aanmaken' om een e-mailadres aan te maken:
- Type in het veld 'E-mailadres' de naam van het e-mailadres dat je wilt gaan gebruiken, bijvoorbeeld info:
- Wil je mail versturen en ontvangen op dit e-mailadres? Maak dan een mailbox aan:
- Kies de optie 'maak hier een mailbox voor aan'
- Vul een wachtwoord in. Om een veilig en sterk wachtwoord aan te maken kun je bijvoorbeeld deze wachtwoordgenerator gebruiken.
- Kies voor 'aanmaken'
- Kies de optie 'maak hier een mailbox voor aan'
Let op: Als je het net aangemaakte e-mailadres in webmail (https://webmail.mijndomein.nl) wilt gebruiken, vul dan bij de instellingen in webmail de voor- en achternaam in die je wilt gebruiken.
- Als je geen mailbox wilt aanmaken en het alleen wilt gebruiken om de mail door te laten sturen, kies dan voor de optie 'maak hier geen mailbox voor aan maar stuur de e-mail direct door'. Geef nu aan naar welk e-mailadres je de mail wilt doorsturen. Op het aangemaakt e-mailadres komt nu geen mail binnen. Alles word gelijk doorgestuurd naar het ingestelde e-mailadres.
Gebruik je bij het instellen een Gmail of Outlook.com adres?
Stuur dan de e-mail niet door, maar haal deze rechtstreeks op.
Gebruik je Google Apps, Office365 of andere services waarbij je jouw domeinnaam voor e-mailgebruik hebt doorverwezen naar een andere server dan de e-mail server van Mijndomein zelf? Houd er dan rekening mee dat jouw e-mailbeheer daarmee is overgedragen aan de externe service die voor jou het e-mail verkeer afhandelt.