Hoe herken je een volle mailbox:
- Je kan geen nieuwe e-mail meer ontvangen. Je kan nog wel e-mail versturen, maar ontvangt na versturen deze melding:
- Degene die jou een e-mail stuurt, ontvangt een e-mail van: 'Mail Delivery System' met deze melding:
'Mail quota exceeded (mailbox for user is full)'
- Je kan ook deze melding ontvangen bij het inloggen op jouw e-mailbox:
'Het IMAP-commando ''APPEND' (doel: INBOX.<map van e-mailadres>)' is mislukt met serverfout: Quota exceeded (mailbox for user is full)'
- Je ontvangt een e-mail in jouw e-mailbox met de melding:
Mailquota is voor 90% of 100% is bereikt;
You have reached 100% of your Storage Limit.
Wat is de oorzaak:
Op ons e-mail platform hanteren wij een maximum van 2GB per mailbox.
Hoeveel ruimte jij nog vrij hebt kan je zien op het startscherm van de webmail: Check mijn mailquota
Bij Postvak In zie je de mailinhoud links onderin staan:
Wat kan ik doen om dit op te lossen:
Op dit moment is het niet mogelijk om je e-mailbox uit te breiden met extra ruimte. Wanneer we deze mogelijkheid wel kunnen aanbieden, laten we dat gelijk weten.
Deze manieren werken wel om in een volle mailbox nieuwe ruimte te creëren.
Kijk wat het beste bij jou past:
- Verwijder overbodige e-mails uit je e-mailbox;
- Verplaats jouw e-mailberichten van de mailserver naar een lokale map. Zie de artikelen:
Outlook ( Windows) - Apple mail - Thunderbird
Je kan nu weer nieuwe e-mails ontvangen en versturen.