Als een domeinnaam opgezegd is komt deze eerst nog in quarantaine te staan en is dus niet gelijk weer vrij voor een nieuwe registratie. Deze periode kan 40 dagen duren.
Een domeinnaam kan alleen door onze specialisten uit quarantaine gehaald worden als het domein bij ons geregistreerd was. Dit kan binnen maximaal 35 dagen na de definitieve opzegdatum. Staat jouw domein bij een andere provider dan kunnen wij die niet voor jou uit quarantaine halen.
Er is verificatie nodig om dit te kunnen doen. Het verzoek om het domein uit quarantaine te halen is alleen voorbehouden aan de houder die het domein heeft opgezegd. Dit kan dus niet door iedereen gedaan worden.
Maak een ticket aan en stuur het volgende mee:
- Domeinnaam
- Akkoord voor de kosten van het uit quarantaine halen. Zie de prijslijst per extensie.
- Kopie legitimatie van de houder. Let hierbij op het verschil wanneer de houder een natuurlijk persoon of een bedrijf is:
Natuurlijk persoon: Kleurenkopie paspoort of ID (voor- en achterkant)
Bedrijf: Kleurenkopie paspoort of ID (voor- en achterkant) van de bestuurder van het bedrijf en het nummer bij de Kamer van Koophandel
Een rijbewijs accepteren wij niet als legitimatie!
-
De eerste check die onze specialisten daarom doen is: Kijken of de domeinnaam nog in quarantaine staat.
-
Is de quarantaineperiode al voorbij? Dan kun je in de WHOIS nakijken of de domeinnaam nog vrij is of inmiddels geregistreerd is door iemand anders.
- Staat de domeinnaam nog in quarantaine dan halen we deze zo snel mogelijk uit quarantaine voor jou.
- Wij informeren je zo snel mogelijk wanneer de domeinnaam weer actief staat op jouw account of wanneer de domeinnaam niet meer in quarantaine staat.
Belangrijk!
Wij halen alleen je domeinnaam uit quarantaine. Geen aanvullend pakket.
Wil je je pakket terug, dan kun je middels een upgrade het pakket zelf weer aanschaffen.
Jouw e-mail en/of website kunnen alleen opnieuw geactiveerd worden binnen 30 dagen na de definitieve opzegdatum. Als je tussen de 30 en 40 dagen de domeinnaam uit quarantaine wil laten halen, kun je daarna wel een upgrade aanvragen naar het gewenste pakket maar dan dien je opnieuw e-mail en website in te richten. De data en inhoud zijn dan al door ons verwijderd.