Deze handleiding geldt voor Webhosting en WordPress Hosting.
Heb jij Webhosting Start, Webhosting Plus of Managed Wordpress / WooCommerce?
Ga naar de nieuwe webhosting handleidingen.
Mijndomein maakt dagelijks een back-up van je databases. Deze back-ups bewaren wij vervolgens 7 dagen.
Gaat je database kapot, bijvoorbeeld na een update van de software? Dan kan je de database herstellen door een back-up terug te zetten. Je website werkt daarna weer.
Als beheerder van een website is het verstandig om zelf ook regelmatig back-ups te maken. Wij bewaren namelijk geen back-ups ouder dan 7 dagen. Wil je een oudere back-up terugzetten, dan kan dat alleen als je deze zelf hebt gemaakt.
In ons artikel over een back-up maken van je website lees je hoe je zelf back-ups van je website en databases kunt bijhouden.
Belangrijk om te weten:
- Als je een back-up terugzet, overschrijf je de huidige database met de data die in de database stond op het moment dat de back-up gemaakt werd. Nieuwere data gaat dan verloren. Houd hier dus rekening mee!
- Met een Mijn Account kan je 1 keer per 48 uur een back-up laten terugzetten.
Volg deze stappen:
- Log in op jouw Mijn Account via mijndomein.nl/login.
- Weet je niet hoe je inlogt? Of lukt het niet om in te loggen? Lees dan ons artikel over het inloggen op Mijn Account.
- Klik op het pijltje naast de domeinnaam waarvan je de database wil herstellen.
- Klik rechts van Webhosting op Beheren.
- Klik op Databases.
- Klik op de database waarvan je de back-up wil herstellen.
- Klik op Backups.
- Selecteer de datum waarvan je de back-up wil terugzetten. Wij maken elke dag een back-up en bewaren deze 7 dagen. Je kan dus een datum tot uiterlijk een week geleden kiezen.
- Klik op Terugzetten.
- Er wordt nu een back-up gemaakt. Dit kan enkele minuten tot een aantal uur duren, afhankelijk van de grootte van de database.
Let op: na het herstellen van een back-up wordt deze functie 48 uur lang geblokkeerd. Zo voorkomen we dat er meerdere herstelprocessen door elkaar lopen en de server overbelast wordt.